Indonesia. Gili air (6)

Última parada. Gili air és una petitíssima illa que pertany a Lombok, una illa molt més gran al costat de Bali. L’arribada a aquí té la seva conya. Dos horas en una llanxa ràpida, tipo petit ferry, fotent bastant bots, aquesta llanxa ens va deixar a Lombok, allà vam agafar una llanxa més sencilla, de fusta a la que s’accedia des de la platja, ficant-se mig a l’aigua, és molt divertit veure als guiris (entre els que ens hi incloim, per suposat) fent virgueries amb les motxilles i les maletes per subir-hi i baixar-hi.

A veure, teòricament aquí veníem a; descansar; gaudir de platges paradisíaques i fer snorkel per veure tortugues marines, coralls i peixets de colors. Això últim ho hem aconseguit, comencem pel bo. Ahir vam contractar una excursió. Les aigües d’aquestes illes son increïblement cristal·lines, hi ha un lloc a on van a menjar les tortugues, en vam veure unes cinc, una de força gran, ens van dir que totes eren joves. Després vam anar a una zona amb una quantitat de peixos impressionant, tots petits amb uns color increïbles i finalment, vam estar en una zona de coral, missió complida. Anem a per les platges, aquí hi han marees i les platges són de coral, això vol dir que, per una banda, quan puja la marea et quedes sense sorra i quan baixa la marea queda a la vista els fons amb tot d’algues i restes de corals. A més, la sorra que queda té un munt de petites restes de corals morts que et destrocen els peus si no els portes protegits. A part, al voltant de quasi tota la illa aparquen les barques. Bé, avui hem voltat per tota l’illa, pots donar la volta passejant, i ens hem anat banyant, només hem trobat un lloc on realment l’aigua estava fantàstica i la sorra practicable, al sur de l’illa relativament aprop del port. La resta, o l’arena estava plena de corall trencat o no hi havia sorra, i a part l’aigua estava força térvol·la. Per últim el descans. Aquesta és una illa musulmana i per tant, tenen la seva mesquita, amb els seus altaveus i a sobre, estem al final del Ramadan. Quan havia estat en una ciutat musulmana, abans de venir aquí, sempre havia sentit l’avís a resar pels altaveus i mai m’havia donat la sensació que s’estiguessin gaire estona. Doncs bé, aquí fan tota la misa pels altaveus. L’allotjament està a prop de la mesquita i és una cabana que inclòs el bany està a l’aire lliure, per tant no hi ha cap mena d’aïllament acústic. El cas és que la primera nit van estar des de les 21:00 fins a les 23:00 a tot drap. Després van fer un avís a resar a les 0:00 i a les 3:00 de la matinada (aquests curts) i a les 4:00 de la matinada un altre cop dale que dale fins les 5:00 o les 5:30. Ens van dir que ahir s’acabava el Ramadan i que ja estava, peeeròooo resulta que avui estan de cel·lebració pel final de festa i, a part que no ens han servit l’esmorzar, aquesta nit han començat a les 4:00 i no han acabat fins passat el migdia. Ara, escrivint aquestes línies he estat amb la cantinel·la de fons aproximadament una hora. Per suposat, respecto les seves costums o tradicions o diga-li com vulguis, només que jo venia aquí amb la idea de descansar i és on, potser, he dormit menys de tot el viatge. Espero que aquesta nit, l’última abans d’iniciar el viatge de tornada, només es quedi amb els avisos a resar i no passin la sessió sencera.

Fora d’això, la illa té la seva conya, té la volteas en un plis i tot al seu voltant són els típics bars amb hamaques super grans i bars per a guiris. A l’interior pots trobar les zones on són la gent d’aquí amb les vaques i les gallines campan lliurement. Ah per cert, m’he oblidat de dir que a part del cant de la mesquita tenim el meravellós cant dels galls que comencen sobre les tres de la matinada, això a tots els llocs que hem estat, menys a Yakarta. El cas és que amb l’escàndol de la mesquita els galls estan d’allò més alterats i el concert és espectacular.

En fin, que aquí us deixo unes fotos d’illa paradisiaca només per a gent amb oides dures o que l’escàndol sorollós els hi ajudi a agafar la son…